Ca femeie, nu am inteles din prima de ce se face atata tam-tam si de ce se insista atat de mult pe schimbarea cauciucurilor. Zarva existenta in jurul anvelopelor de iarna versus a celor de vara m-a intrigat intotdeuna. Ca sa fiu un pic sarcastica ma mir ca nu exista si cauciucuri de primavera si toamna. Ma rog, ar fi acele cauciucuri all season, insa dupa cum am aflat, ulterior, acestea nu ofera aceeasi siguranta ca cele dedicate pentru un singur sezon si nici ca durata de viata nu stau prea grozav. Ca sa nu mai spun ca, sunt mai asemanatoare cauciucurilor de vara ca si configuratie. Si eu, care as fi optat pentru cele all season, pentru a ma scuti de un efort suplimentar si de ce nu, de anumite cheltuieli, dar cu siguranta m-ar fi costat poate propria-mi siguranta si poate mai multe de atat.
Asa ca, trecand peste gandirea mea tipic feminina, am inceput sa inteleg, de ce am neaparat nevoie de cauciucuri de iarna, iarna, de ce sa nu aleg cauciucuri all season si de ce nu le pot folosi pe cele de vara, sub nicio forma cand temperature exterioara scade mai mult de 7 grade Celsius .In primul rand am aflat ca, cauciucurile de iarna si cele de vara difera din doua puncte de vedere: materialul, compozitia cauciucului si profilul. Cauciucurile de iarna se comporta diferit fata de cauciucurile de vara. Un cauciuc de iarna trebuie sa fie mai moale si drept urmare genereaza mai multa aderenta pe sosea. Este firesc ca un cauciuc de iarna sa iti asigure o aderenta sporita tinand cont de conditiile meteo.
Ca si in reclama celebra facuta pentru acel tip de fixative “coafura rezista” indiferent de vreme, asa-i si cu aceste cauciucuri de iarna, ele au fost concepute pentru a rezista in conditii extreme. Au o aderenta buna pe zapada, gheata, polei.