Fenomene ciudate care se petrec doar in mintea noastra

Déjà Visité. Mai putin cunoscuta, experienta de Déjà Visité presupune sa detii cunostinte despre un anumit loc nou, fara sa fi citit undeva despre el sau sa te uiti pe Internet. Ca sa fie mai usor de inteles, dau, iarasi, un exemplu de experienta traita „pe viu”, intr-un anumit moment al vietii mele. Eram in Iasi, unde mi-a petrecut anii studentiei. Am ajuns intr-un cartier numit Dacia, in apropierea Garii Iasi, unde n-am mai fost niciodata in viata mea: eram anul I, venit din provincie, in primele saptamani de facultate. Cum am ajuns acolo am stiut exact ce e undeva dupa un colt de bloc, niste magazine, o cofetarie, o farmacie si niste tonete tip cub unde se vindeau haine, jucarii, rechizite etc (afaceri private ale oamenilor), am stiut ca blocul respectiv care era in spatele lor era de o anumita culoare-nu venisem din spate si nici nu aveam cum sa-l vad dinainte pentru ca era ascuns dupa alte cladiri mai inalte… Stiam pana si de banca de undeva din dreptul unei scari din spatele blocului respectiv, o zona in care nu am ajuns niciodata pana atunci si nici nu mi descrisese zona niciodata-eram in „recunoastere”, sa cunosc orasul… Creepy, nu? Dar e real. E asta e Déjà Visité. Experienta asta m-a marcat destul de mult: cateva zile am evitat sa mai ies din camin si sa merg prin Iasi de teama sa nu mai apara astfel de evenimente.
Déjà Senti. Experienta Déjà Senti are in centrul sau simturile-ai mai simtit ceva ce simti acum pentru prima data. Déjà Senti se intampla exclusiv in mintea umana si se uita la scurt timp dupa aparitie. Experienta e declansata de o anumita atingere, de verbalizare, de vocea unei persoane dragi si e uitata foarte repede insa ramane sentimentul foarte puternic de repetitie. O alta forma in care se poate manifesta Déjà Senti-ul este aparitia sentimentului ca doar ce ai vorbit insa iti dai seama ca nici macar n-ai scos un sunet in ultimele minute.